Reklama, a pozycjnowanie

pozycjonowanie

Reklama internetowa to odmiana reklamy, używająca jako nośnika Internetu i strony World Wide Web. Służy do przesyłania informacji marketingowej i uzyskiwania klientów. Przykładem reklam internetowych to między innymi strony z rezultatami wyszukiwarki,  marketing oparty o pocztę elektroniczną czy jakiś baner. Aby reklamy mogły zaistnieć na stronach internetowych potrzebna jest promocja stron oraz odpowiednie narzędzie czyli ad serwer. Jest to pewien system informatyczny, który umożliwia transmisję i zarządzanie internetowymi walkami reklamowymi, a także sprawozdanie i analizę wyników kampanii. Największą zaletą reklamy internetowej jest jej  nieograniczony zasięg  ,a czasem i warunki geograficzne.

Z początku reklama w Internecie uzyskiwała formę meil-ing’u. Oznacza to ,że wysyłano reklamy za pomocą poczty elektronicznej. Po roku 1993  nastąpiła rewolucja i powstała przeglądarka internetowa  o nazwie Mosaic, która potrafiła wyświetlać ramki i grafikę . Od tamtej pory reklamodawcy potrafili  dotrzeć do większej liczby  odbiorców, a sama reklama mogła przyjąć postać graficzną. Druga połowa lat 90, to bardzo dynamiczny rozwój Internetu oraz wszystkich technologii z nim związanych.  Jedną z popularniejszych odmianą jaką przyjmuje reklama internetowa są banery. Prócz nich, według badań Gemiusa najbardziej uznaną formą reklamy internetowej jest mailing reklamowy. Za taką reklamę możemy również uznać  ogłoszenia internetowe lub aukcje internetowe.

Najnowszych sposobem reklamy internetowej jest wideo wizytówka.  Może ona dotyczyć firmy, produktu, szkolenia a nawet cv. 3 powodu,czemu pozycjonowanie stron jest skuteczne:Po pierwsze nie jest nachalne .W przeciwieństwie do reklam typu pop up  czy mailingu. Po drugie to internauta sam wyszukuje informacji o produktach i usługach. Po trzecie  współczynnik skuteczności reklamy  w formie pozycjonowania może osiągnąć nawet 50%, w czasie gdy dla innych form reklamy rzadko przekracza pięć %.

Zdjęcie znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *