Gatunki reklamy internetowej

pozycjonowanie

Artykuł poświęcam  zagadnieniom związanym z reklama internetowa. Obecnie istnieje mnóstwo form reklamowych w Internecie, w których wyróżniamy te mniej efektywne  i te bardziej. Najpopularniejszą form reklamy oraz promocja stron jest graficzna reklama banerowa. Najczęstsze formy tej reklamy to: baner tradycyjny o wymiarach 468 na 60. Jest to przykład graficznej reklamy umieszczanej na górze strony. Do chwili obecnej coraz częściej jest ignorowana przez użytkowników i przez to właśnie mało skuteczna. Kolejna formą jest baner rozwijalny o wymiarach 468×240. Jest  interaktywnym banerem, który po przesunięciu na niego wskaźnika myszki rozwija się do jeszcze większego formatu. Forma ta umożliwia pokazanie dodatkowych treści w porównaniu z banerem o wymiarach 468×60.

Trzecim rodzajem jest tak zwany baner pływający o wymiarach 468×60 . Jest rodzajem graficznej reklamy, która po wyświetleniu jest stale uwidaczniana w tym samym miejscu w oknie przeglądarki . W tym przypadku niezależnie od tego, czy przewijamy stronę w dół czy w górę. Nie ukrywajmy ale ten rodzaj banera denerwuje prawie wszystkich użytkowników internetu. Dzięki wielu reklamą, możliwe jest pozycjonowanie stron. Skyscraper tradycyjny  jest to graficzna reklama bardzo dynamiczna umieszczana zawsze w prawej części strony. Kolejna strukturą jest mega baner zwany billboardem to graficzna reklama dynamiczna , zazwyczaj umieszczany na górze strony w miejscu tradycyjnego bandera.

Przyjmuje rozmiary od 620×100 do 750×100 pikseli. Ze względy na tradycyjne rozmiary i powszechność ten rodzaj reklamy internetowej jest często ignorowany przez internatów. Boks śródtekstowy to również graficzna reklama dynamiczna umieszczana dosłownie wewnątrz treści tekstów zamieszczanych na stronie. Przyjmuje rozmiary od 300×125 do 300×250 pikseli. Ostatnią formą jest tak zwany E-mailing. Są to listy poczty elektronicznej w formacie plików tekstowych  wysłanych do użytkowników kont pocztowych.

Zdjęcie znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *