Definicja reklamy internetowej

pozycjonowanie

Reklama internetowa  to pewna forma reklamy, która rozpowszechniana jest za pomocą internetu. Pojęcie, które na stałe wryło się już na listy wyrażeń, używanych przez każdego marketingowca, pragnącego odnieść znaczące sukcesy na rynku. Jak każdy rodzaj reklamy, docelowym celem emisji reklam internetowych jest uzyskanie klienta. W dzisiejszych czasach nikt sobie nie wyobraża pracy lub zabawy bez internetu. Rosnąca popularność tego środowiska spowodowała, że internetem zainteresowały się agencje reklamowe w celu promocja stron. Wydawcy oraz cała rzesza osób pragnących osiągnąć swój cel. Cel , który dla każdego z nas będzie inny.

W zależności od preferencji, planu marketingowego. Reklama internetowa obecnie bardzo szybko się rozwija i śmiało można ją zestawić do reklam w innych mediach  jak prasa, radio czy nawet telewizja.Według raportu sporządzonego przez IAB, wydatki na reklamę w polskim internecie, za 2008 rok wynosiły 1,174 mld zł brutto . Osiągnęły wzrost o około 58% w stosunku do poprzedniego roku. Nastąpił  duży wzrost, nie tylko ilościowy ale również jakościowy. Według analityków koszty na reklamę online nadal będą ulegać zwiększeniu co jest wiadome przy tak intensywnym rozwoju .Na reklamę internetową przypadają rożne formy prezentowania treści  : reklamy display’owe to 40 %, reklamy w wyszukiwarkach to 28%, reklamy w formie ogłoszeń to 19% i e-mail marketing 6%.

Bardzo dużą rolę w rozwoju reklamy online uzyskała firma Google. Wraz z zaprogramowaniem wyszukiwarki jej właściciele musieli coś na niej zyskać. Sama wyszukiwarka  nie była rentowna. Dopiero w momencie wprowadzenia do użytku płatnych ogłoszeń potocznie nazywanych linkami , obok zwykłych wyników wyszukiwania w Google, firma zarabiała. Dzięki reklamom możliwe jest pozycjonowanie stron.  Wielu przeciwników ulubionej przez wielu internautów wyszukiwarki jak Microsoft czy  Yahoo dopiero wtedy odkryło potencjał w tego typu reklamach. Dziś każdy może zrobić sobie  linka sponsorowanego z pomocą systemu reklamowego o nazwie AdWords.

Zdjęcie znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *